ספריית היובל

ספרייה

ספריית היובל

מה יש בספרייה?

מבעד לדלתות ספריית היובל מסתתר לו עולם תוכן עשיר ומגוון הכולל נציגות מכובדת מכל ז'אנר ספרותי. התכנים נבחרים בקפידה ומחולקים בהתאם לגילאי הקוראים מבחינת תוכן ורמת הקריאה, זאת תוך שמירה על גמישות במקרים של קוראים מתקדמים או בעלי קושי. הספריה מעוטרת ביצירותיהם המתחלפות של תלמידי השכבות השונות ובמיצגים המתכתבים הן עם אירועי בית הספר והן עם אירועי הספריה: מצעד הספרים, "סופר החודש", פינת ההמלצה השבועית ועוד. כבר מהביקור הראשון בספרייה התלמידים מגלים את פינת החמד שלהם, בין אם זה על הדום צבעוני מרובע או עגול, הפרקט, הספסל או הכסא הרגיל והחביב – לכולם יש פינה בספרייה.

פעילות הספרייה כוללת:

  • הקראת יצירות ופיתוח רעיונות החבויים בתוך כל יצירה.
  • מתן במה לתלמידים: דיון, המחזה, יצירה בעקבות ספר.
  • זמן קריאה עצמאי.
  • סיוע בבחירת ספר.
  • השאלת ספרים.
  • מפגש עם סופרים.

איך מתבצעת השאלת ספרים?

לאחר בחירת ספר אהוב, על כל תלמיד לגשת לעמדת הספרנית לשם ביצוע השאלה. ההשאלה מתבצעת על ידי סריקת הברקוד המוטבע על גב הספר או בתוכו. באופן אוטומטי מוזנים נתוני הספר, מועד ההשאלה ופרק זמן ההשאלה אל רשומת הקורא. פרק זמן ההשאלה הוא 14 יום מרגע קבלת הספר. ניתן להשיב את הספר לפני, אך אין לאחר את החזרתו למעט במקרה של הארכת השאלה.

*הארכת השאלה מתאפשרת רק באישור הספרנית, וזאת במקרים של אי סיום הספר ורצון מצד הקורא להמשיך לקרוא בו. משך הארכה – שבוע נוסף בלבד.

בתום תקופת ההשאלה- מניחים את הספר המושאל בערימת המוחזרים עם הכניסה לספריה לשם זיכוי התלמיד.

מצעד הספרים:

https://edu.gov.il/minhalpedagogy/libraries/contest/Pages/books-parade.aspx

אחראית הספרייה: רונית וייס

ליצירת קשר: ronaw1985@gmail.com