חזון

משחוק

"משחק הוא הדרך של הילדים ללמוד את מה שלא ניתן ללמד אותם" (מריה מונטסורי)

בית ספרנו שם לו למטרה להיות מוביל בתחום הקיימות והמשחוק. אנו שואפים להצמיח אדם ערכי, לומד, שלם ומאושר.

למה מישחוק? יד חכמה

יצירתיות ודמיון – במשחק נדרשת יצירתיות הן בהכנת המשחקים והן בפעולה בהם. יצירתיות יכולה להיות יצירתיות מחשבתית אסטרטגית, גמישות מחשבתית, דמיון, יצירתיות המצאתית ועוד. יצירתיות היא תכונה נדרשת בעולם של ימינו ואל פני העתיד.

חיברות – יחיד ויחד, עצמאות ושותפות: האדם נמצא בתוך קונטקסט חברתי ויש לו מצבים שונים של התנהלות בתוכם. המשחק מאפשר התייחסות ועבודה על כל אלה: יש משחקים שדורשים התמודדות עצמאית ויש כאלה שדווקא דורשים עבודה קבוצתית ושיתוף פעולה. שני אלה הם מיומנויות נדרשות.

כבוד ואכפתיות – משחקים מעודדים כבוד לשונה, להצלחה ולאי הצלחה, לשותפים במשחק, משחק מאתגר אותנו לראות את האחר ולפתח אכפתיות ביחס אליו.

מוטיבציה – המוטיבציה היא המניע ללמידה. משחק מאפשר הגברת המוטיבציה ללמידה. המשחק מניע לפעולה, ללמידה, לעשיה, לחקר, להעמקה ולסקרנות.

הנאה – במשחק יש מרכיב מרכזי של הנאה. הנאה מאפשרת תהליכי למידה והתפתחות טובים יותר. למידה בהנאה אינה מאיימת. הנאה חשובה עבור הצוות והתלמידים כאחד.

התמודדות – המשחק מאפשר התמודדות והתנסות במצבים של כישלון, ניצחון, תחרות, עבודה עצמאית, אתגר וחוקים. כל אלו הינם מרכיבים מרכזיים בחיים.